PAKIET TERAPEUTYCZNY
TRENING UWAGI SŁUCHOWEJ (met. prof. Alfreda Tomatisa)
Indywidualnie dopasowany trening uwagi słuchowej dla:
- uczniów/ przedszkolaków ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (zespół Aspergera, ADHD, ADD, autyzm, zespół Downa, zaburzenia mowy, dysleksja, dyskalkulia i dysortografia);
- uczniów zainteresowanych wspomaganiem nauki języków obcych;
- uczniów/ przedszkolaków potrzebujących wsparcia w zakresie konkretnych sprawności i obszarów: czytanie, pisanie, logiczne myślenie, rozwój mowy, funkcje słuchowo-językowe, komunikacja werbalna, motoryka duża i mała, lateralizacja prawouszna, koncentracja, pamięć;
- uczniów zainteresowanych wspomaganiem umiejętności uczenia się.KARTA ZGŁOSZENIOWA:
RSA – TRENING ODDYCHANIA
indywidualny trening mający na celu wykształcenie nawyku prawidłowego oddechu przeponowo – relaksacyjnego dla uczniów zainteresowanych:
- poprawą koncentracji i pamięci,
- ćwiczeniem umiejętności radzenia sobie z silnymi emocjami,
- ćwiczeniem umiejętności radzenia sobie w sytuacjach stresujących,
- utrzymaniem naturalnej równowagi reakcji zachodzących w organizmie,
- ćwiczeniem umiejętności relaksowania się,
- poprawą odporności.
KARTA ZGŁOSZENIOWA:
TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH
Zajęcia grupowe skierowane do uczniów/ przedszkolaków potrzebujących wsparcia w:
- komunikacji z innymi ludźmi,
- kształtowaniu samooceny,
- umiejętności współpracy w grupie,
- zrozumieniu emocji,
- radzeniu sobie z napięciami emocjonalnymi i fizycznymi.
Zajęcia mają na celu poprawę funkcjonowania Dziecka wśród innych ludzi w różnych sytuacjach życiowych.
KARTA ZGŁOSZENIOWA:
ZAJĘCIA KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNE
Celem zajęć jest stworzenie Uczniowi możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, emocjonalnego i społecznego, budowanie u Dziecka adekwatnej samooceny oraz przezwyciężanie trudności w opanowaniu określonych umiejętności.
Podczas zajęć stymulowany jest ogólny rozwój ucznia z nastawieniem na usprawnianie zaburzonych funkcji percepcyjnych i motorycznych. Planując pracę w zespole zwracamy uwagę na zaspokojenie indywidualnych potrzeb rozwojowych Dziecka poprzez uwzględnienie specyfiki indywidualnych trudności w nauce ze zwróceniem uwagi na mocne strony Dziecka. Uczestnicy zajęć są systematycznie motywowani i wdrażani są do samodzielnej pracy i samokontroli.
KARTA ZGŁOSZENIOWA:
ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNE Z PROGRAMEM KULINARNYM
Zajęcia rozwijające umiejętności społeczne mają na celu zrozumienie różnego rodzaju sytuacji życiowych oraz przezwyciężenie trudności w funkcjonowaniu społecznym poprzez:
- rozwijanie umiejętności inicjowania i podtrzymywania kontaktów interpersonalnych z rówieśnikami,
- rozwijanie samoświadomości – mocne strony, zainteresowania,
- rozwijanie umiejętności odmawiania i spokojnego przyjmowania odmowy,
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania własnych stanów emocjonalnych,
- rozwijanie umiejętności wyrażania własnych stanów emocjonalnych w sposób akceptowalny społecznie,
- rozwijanie umiejętności dostrzegania i rozumienia stanów emocjonalnych innych osób.
Tematem przewodnim zajęć będą nasze zdolności kulinarne:
- wykorzystamy nasze zdolności i umiejętności bezpiecznej obsługi urządzeń kuchennych, wykonywania potraw według przepisów oraz poczucie estetyki podczas podawania i dekorowania dań,
- opracujemy nowe receptury potraw,
- poznamy nowe smaki.
KARTA ZGŁOSZENIOWA:
TERAPIA RĘKI
Tematem przewodnim zajęć będzie usprawnianie motoryki małej:
usprawnianie pracy rąk,praca z receptorami skóry poprzez m. in. dostarczanie różnorodnych wrażeń dotykowych,wykonanie ciekawych projektów różnorodnymi metodami.
KARTA ZGŁOSZENIOWA:
ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE UMIEJĘTNOŚCI EMOCJONALNO – SPOŁECZNE
KARTA ZGŁOSZENIOWA: